زبان تخصصی مدیریت بازرگانی– MBA - بخش پایانی

 روش پیشنهادی برای مطالعه کتاب:

1- از یادگیری مفاهیم اطمینان کسب کنید. کتابی که به عنوان مرجع آزمون زبان معرفی شده، خلاصه­ای بسیار فشرده از کتابی با عنوان Marketing real people, real choicesبا حدود 750 صفحه مطلب است. این خلاصه تنها برای داش­آموختگانی که می­خواهند پس از گذراندن درس بازاریابی چکیده­ای از آنچه فراگرفته­اند در اختیار داشته باشند، مفید است. لذا برای کسانی که برای بار نخست با این مفاهیم آشنا می­شوند، به خصوص اگر زبان مادری­شان انگلیسی نباشد، این کتاب قدری ثقیل است. از طرفی از آنجا که کیفیت چاپ و سازماندهی مطالب کتاب نیز دارای اشکالات اساسی است، مطالعه این کتاب کسالت­آور و خسته کننده می­باشد. لذا سعی شده در این مجموعه با نظم بخشیدن به مطالب در قالب اسلاید و نیز ذکر مثالها و توضیحات تکمیلی امکان فهم مطالب را افزایش دهیم. با این حال دانش­پذیران محترم برای درک عمیق­تر مطالب می­توانند به کتاب "اصول بازاریابی" نوشته فیلیپ کاتلر و آرمسترانگ که ترجمه فارسی آن نیز موجود است مراجعه کنند.

.

2- حفظ لغات هر درس به صورت تدریجی و در طول زمان

تذکر: حفظ لغات را به هیچ عنوان تا نزدیک به زمان آزمون به تعوبق نیندازید. چرا که تعدد لغات باعث گیج شدن شما و بروز اشتباه در جلسه آزمون خواهد شد. مطالعه در طول زمان به ذهن شما فرصت می­دهد تا مطالب فراگرفته شده را به حافظه بلندمدت خود بسپارد. حداقل یک دوره زمانی 3 ماهه برای حفظ لغات کتاب لازم است.

3- مرور متن کتاب پس از درک مفاهیم:

عملاً هیچ سوالی از خارج کتاب نخواهد آمد. لذا تسلط بر کتاب به معنی تسلط بر آزمون است. با این حال، چون مطالب کتاب پیچیده، فشرده و عاری از مثال است. توصیه می­شود که در هنگام مرور کتاب، به لغات، حروف اضافه و عنوان هر پاراگراف دقت کنید.

کتاب دارای 2 بخش فارسی و انگلیسی است. شماره صفحات این دو بخش دقیقاً بر هم منطبق است. لذا پیشنهاد می­شود کتاب را از وسط به دو بخش فارسی و انگلیسی جدا کنید تا راحت­تر بتوانید به ترجمه مطالب دسترسی داشته باشید.

+ گروه مدرسان طرح نو ; ۸:٥٤ ‎ق.ظ ; ۱۳۸۸/٩/٤
    پيام هاي ديگران ()