زبان تخصصی مدیریت بازرگانی– MBA - بخش دوم

مروری بر آزمونهای پیشین

آشنایی با آزمونهایی که تاکنون برگزار شده، مهم­ترین عامل در تعیین روش مطالعه این درس است. آزمون زبان تخصصی شامل 30 سوال به شرح زیر می­باشد:

نوع سوال

تعداد سوال

دانش لازم برای پاسخ به سوال

واژگان (Vocabulary)

10

تسلط بر معنا و مفهوم واژگان کتاب

جاخالی (Cloze Test)

5

تسلط بر متن کتاب، گرامر در حد پایه و معنای واژگان

درک مطلب (Comprehension)

15 (3 متن)

تسلط بر مفاهیم بازاریابی و متن کتاب و معنای واژگان

 

در مجموع 13 سوال(حدود 44% ) سوالات مربوط به سنجش تسلط داوطلب به معنای واژگانی است که در کتاب به کار رفته است. 5 سوال ( حدود 17%) مربوط به سنجش تسلط داوطلب بر گرامر پایه و مابقی سوالات به ارزیابی تسط داوطلب به مفاهیم پیشرفته بازاریابی می­پردازد.

در واقع آزمون زبان در وهله اول آزمون بازاریابی است و بعد آزمون زبان انگلیسی. لذا اهمیت واقعی این درس شاید معادل 6 واحد درسی باشد. البته در بین چهار مهارت اصلی زبان شامل خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن 3 مهارت آخر در این آزمون کاربردی ندارد. آنچه در این آزمون برای طراحان سوال اهمیت دارد این است که داوطلب چقدر مفاهیم عمیق بازاریابی را درک کرده و چقدر در درک مفاهیم و ترجمه متون تخصصی بازاریابی تبحر دارد.

+ گروه مدرسان طرح نو ; ٦:٢٩ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/٧/۱۳
    پيام هاي ديگران ()